Firma Nike rozpoczyna w Polsce kampanię marketingową pod hasłem „Taka jestem”, która ma promować kobiety-sportowców, a zarazem zachęcić do uprawiania sportu nowe pokolenie dziewczyn.
Celem nowej kampanii „Taka jestem” jest zachęcenie kobiet do uprawiania sportu. Firma chce, aby jak najwięcej dziewczyn i kobiet zdało sobie sprawę z tego, jak duże znaczenie ma dla nich sport i jaki pozytywny wpływ może wywrzeć na ich życie. „Dziewczyny uprawiające sport są silniejsze fizycznie i duchowo” - podkreśla Piotr Sośnierz, Dyrektor ds. Marketingu w Nike Poland. „Ludzie często nie zdają sobie sprawy z tego, że uprawianie sportu, poza aspektem czysto fizycznym, wzmacnia także ich psychikę. I właśnie tę myśl chcemy przekazywać w całej naszej kampanii”. Dziewczyny często traktują sport jako coś, co muszą, ale niekoniecznie chcą robić. I taką postawę ma zmienić Nike. „Powinniśmy chwalić i promować dziewczyny, które uprawiają sport. Skorzystajmy więc z okazji i nie tylko podczas tej kampanii podziwiajmy ich pewność siebie, ich siłę i piękno” - dodaje Piotr Sośnierz.
W działaniach „Taka jestem” firma Nike współpracuje z grupą młodych europejskich zawodniczek, które będą promować główną myśl kampanii. Wśród nich są Perri Shakes-Drayton (Wielka Brytania), Fabienne Nadarajah (Austria) i Vanessa Fernandes (Portugalia). „Wszystkie te zawodniczki wyróżniają się ogromnym zaangażowaniem, wielką siłą i silną wolą. Co więcej, są świetnym przykładem na to, że można zrealizować swoje marzenia i pokonać przeszkody, które stoją nam na drodze. Z licznych zgromadzonych przez nas materiałów wizualnych – prezentujących te kobiety – bije piękno różnych dyscyplin sportowych. Fotografom naprawdę udało się uchwycić piękno tych zawodniczek. Piękno związane z pewnością siebie, siłą i walką do samego końca” - podsumowuje John Norman, Executive Creative Director z agencji reklamowej Wieden+Kennedy Amsterdam.
Kampanię „Taka jestem” przygotowała agencja reklamowa Wieden+Kennedy z Amsterdamu, ściśle współpracując z zespołem marketingowym Nike EMEA. Jednym z głównych elementów kampanii jest witryna NikeWomen.com, na której znajdują się wywiady ze sportsmenkami Nike, zdjęcia i filmiki z ich udziałem, jak również prezentacja nowej kolekcji NikeWomen na sezon Wiosna 2008. Specjalnie na potrzeby kampanii „Taka Jestem” na witrynie NikeWomen.com zorganizowano konkurs dla internautek – tworząc swój sportowy profil i głosując na faworytki można wygrać wyczynowy weekend i trening z jedną z zawodniczek Nike (polska edycja tego konkursu prowadzona jest pod patronatem magazynu Shape). Działania promocyjne w ramach kampanii „Taka Jestem” obejmują też prasę, internet oraz sieć detaliczną sklepów. Do marcowych wydań magazynów Cosmopolitan i Shape oraz do kwietniowego wydania magazynu Glamour dodany zostanie specjalny album-insert, komunikujący główne założenia akcji za pomocą grafik wizerunkowych i haseł motywujących do uprawiania sportu. Kampania internetowa promująca akcję i konkurs „Taka Jestem” obejmie odpowiednio dobrane witryny kobiece i młodzieżowe (np. interia.pl, onet.pl, korba.pl, female.pl, o2.pl, grono.net) i potrwa od połowy lutego do końca marca br. Za zakup mediów odpowiedzialny jest dom mediowy MindShare.
Wszystkie sklepy biorące udział w kampanii otrzymają specjalne grafiki i elementy ekspozycyjne witryn. Dodatkowo, w kilku wybranych sklepach będzie można za pomocą łącza Bluetooth pobrać 30-sekundowy filmik prezentujący ideę akcji „Taka Jestem”. W ramach działań dodatkowych, w lutym i marcu br., na terenie warszawskich uczelni (Szkoła Główna Handlowa, Biblioteka Uniwersytetu Warszawskiego, Akademia Wychowania Fizycznego) zorganizowane zostaną mini-galerie, w których dziewczyny będą mogły zapoznać się z ideą kampanii „Taka Jestem”, obejrzeć zdjęcia i filmy przedstawiające zawodniczki Nike oraz ich przesłania. Każda kobieta odwiedzająca galerię będzie również mogła zrobić i zostawić swoje własne zdjęcie ze sportowym przesłaniem oraz wziąć udział w konkursie „Taka Jestem”, tworząc swój profil w witrynie
Babà jest pochodną ciasta rosnącego na naturalnych drożdżach, typowego dla polskiej tradycji ludowej. Uważa się że odmiana ta została wprowadzona na życzenie Gerolamo Baby, osiemnastowiecznego króla Neapolu, który był wielkim wielbicielem słodkości. »