W sezonie wiosna-lato 2008 marka Troll prezentuje swoją wersję niezwykle ostatnio popularnych ugly toys, czyli maskotek tak brzydkich i śmiesznych, że aż trzeba je pokochać. Co ciekawe, maskotek, które kochają nie tylko dzieci, lecz także dorośli. Trend pozytywnego „zdziecinnienia” zagościł już na dobre w świecie mody. Na swoich pokazach udowodnili to m.in. Dolce & Gabbana i Prada.
Potworek Trolla to zabawna postać, która jest motywem wiodącym jednej z wiosennych linii Trolla. Pojawi się ona w sklepach już w połowie lutego. Ugly friend, czyli trollowy potworek, będzie wszechobecnym motywem w postaci nadruków na bluzach, t-shirtach, torbach, a nawet butach. Będzie go można zobaczyć w różnych zaskakujących sytuacjach, np. podłączonego do prądu, podróżującego na latawcu. Projektanci potraktowali tę linię z przymrużeniem oka, stawiając na dobrą zabawę. Zadbali przy tym o detale: zabawne pullery, oryginalne podszewki, duże, kolorowe guziki. Dopełnieniem całości jest bardzo szeroki wybór dodatków i gadżetów, które w tej linii odgrywają znaczącą rolę. Charakterystyczna jest także zdecydowana, wyrazista kolorystyka oraz zaskakujące połączenia kolorów, np. fioletowego z żółtym.
Babà jest pochodną ciasta rosnącego na naturalnych drożdżach, typowego dla polskiej tradycji ludowej. Uważa się że odmiana ta została wprowadzona na życzenie Gerolamo Baby, osiemnastowiecznego króla Neapolu, który był wielkim wielbicielem słodkości. »