abaty i darmowe wycieczki fakultatywne - to dwa główne magnesy przyciągające w tym sezonie klientów do wcześniejszych zakupów turystycznej oferty letniej. Gwarancja niezmienności ceny, podobnie jak ubezpieczenie od kosztów rezygnacji z imprezy oraz możliwość niskiego zaliczkowania przy podpisywaniu umowy niemal nie zrobiły wrażenia na klientach internetowych. Portale turystyczne EasyGo.pl i Wakacje.pl przeprowadziły analizę zachowań zakupowych klientów kupujących wakacje w promocyjnej sprzedaży "wcześniej taniej".
Po trudnym i spadkowym w wynikach finansowych roku (2009) w branży turystycznej organizatorzy z całą pewnością nauczyli się jednego. Jeśli chcą sprzedawać oferty letnie z kilkumiesięcznym wyprzedzeniem muszą zagwarantować swoim klientom niezmienność ceny. W tym sezonie ta opcja stała się dla większości biur niemal standardem. Zaledwie kilku touroperatorów oferowało swoim klientom taką opcję za niewielką dopłatą (od 45 do 100 zł za osobę) w drugim etapie promocji (od lutego 2010). Prawie wszystkie biura utrzymają ją aż do końca marca.
A jak zachowywali się sami kupujący? Wydaje się, że przygotowanie touroperatorów nie zrobiło na kupujących większego wrażenia. – Trudno odpowiedzieć jednoznacznie co było powodem takich zachowań – analizuje postawę klientów Agnieszka Herbut-Jurczik, dyrektor Contact Center EasyGo.pl i Wakacje.pl – Można przyjąć z dużym prawdopodobieństwem, że elementem stabilizującym emocje w tym zakresie jest w miarę stały, a przez to bezpieczny kurs walut w ostatnich miesiącach.
Konsultanci obu portali, sprzedający od blisko 3 miesięcy oferty wakacyjne w promocji "wcześniej tajniej" zgodnie podkreślają, że najważniejsze dla naszych rodaków są rabaty i oszczędności. Na drugim miejscu są gratisy produktowe, a więc np. darmowa wycieczka fakultatywna w ramach oferty. Na elementy związane z bezpieczeństwem finansowym zwracał uwagę co 10 klient.
Potwierdzeniem tej tezy są badania zachowań użytkowników poruszających się po stronach internetowych obu portali. – Przez cały czas monitorujemy m.in. nawigację po naszych stronach – wyjaśnia Tomasz Domżalski, dyrektor pionu marketingu w EasyGao.pl i Wakacje.pl. – Analizujemy co przyciąga uwagę użytkownika, w co klika najczęściej, jakie wyniki generują określone kreacje.
Także oferta "wcześniej taniej" została poddana takiej analizie. – Strony z rabatami przyciągały uwagę co drugiego użytkownika, gratisowe wycieczki fakultatywne niemal co trzeciego. Dużo niższe wyniki generowały strony z ofertą targetowaną pod kątem gwarancji niezmienności ceny czy ubezpieczenia od kosztów rezygnacji z imprezy - dodaje.
Przed nami jeszcze cały miesiąc przedsprzedaży oferty "wcześniej taniej". Trudno na tym etapie o podsumowania i wyniki całej promocji. Jedno wydaje się już teraz pewne. Po trudnym ubiegłym sezonie promocja przedsprzedażowa pomału odrabia straty. Na dziś, z bazy ponad 1 300 000 ofert, największym zainteresowaniem rezerwujących cieszą się tradycyjnie Egipt, Turcja, Grecja, a także zgodnie z wcześniejszymi prognozami EasyGo.pl i Wakacje.pl, Hiszpania.
Podsumowując okresową analizę, Tomasz Domżalski zwraca uwagę na jeszcze jeden fakt: - Wszystkie rozmowy jakie przeprowadziliśmy z biurami podróży wskazują jedno: mało które biuro zwiększy ilość miejsc ponad to co sprzedało w roku ubiegłym. Touroperatorzy dotknięci bardzo mocno kryzysem nastawiają się na minimalizację kosztów. A zatem nie ma większej ilości samolotów, nie ma praktycznie nowych kierunków. Aby zatem zdążyć z zakupem satysfakcjonującej nas jakościowo oferty, swoje zakupy należy zrobić już teraz.
Babà jest pochodną ciasta rosnącego na naturalnych drożdżach, typowego dla polskiej tradycji ludowej. Uważa się że odmiana ta została wprowadzona na życzenie Gerolamo Baby, osiemnastowiecznego króla Neapolu, który był wielkim wielbicielem słodkości. »